Τρίτη 1 Ιουλίου 2014

Ελληνική Ένωση Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος (HELMEPA)

Ήμουν περίπου 17 ετών όταν μπήκα στο κτίριο της Ελληνικής Ένωσης Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος στην ακτή Μιαούλη 69 στον Πειραιά. Μόλις είχα ''σκάσει απο τ'αυγό μου'' γεμάτη όρεξη και ζωντάνια. Ντροπαλή αλλά ενθουσιασμένη δήλωσα συμμετοχή στα σεμινάρια για την πρόληψη θαλάσσιας ρύπανσης (MARPOL 73/76) και (SOLAS 74) ασφαλούς λειτουργίας πλοίου.(φωτο)
Κατα τη διάρκεια του σεμιναρίου γνώρισα σημαντικούς ανθρώπους της ναυτιλίας και με είχαν σαν ''μασκότ'' επειδή ήμουν η junior της παρέας. Μετά το πέρας του σεμιναρίου με υπερηφάνεια έγινα μέλος και συμφώνησα να τήρω τις αρχές της ένωσης : ''Αναλαμβάνω την δέσμευση να υποστηρίζω τους σκοπούς της HELMEPA που αναφέρονται στην διακήρυξη της 4.6.82 και στο καταστατικό του σωματείου.'' (φωτο). Μέχρι και σήμερα έχω πάντα μαζί μου την κάρτα μέλους και σε κάθε ευκαιρία προσπαθώ να τηρώ τη δέσμευση που ανέλαβα όταν ήμουν ''πιτσιρίκι''.
Δεν ξεχνώ οτι πρέπει να διατηρώ τη θάλασσα καθαρή διότι η θάλασσα είναι το σπίτι μου.


Τι είναι η HELMEPA ;
Έιναι η  δεσμευτιλή συμφωνία ναυτικών και πλοιοκτητών για την προστασία των θαλασσών απο την ρύπανση των πλοίων. Η πρωτοβουλία αυτή προήλθε απο τον αείμνηστο πλοιοκτήτη Γιώργο Λιβανό ο οποίος εξέφρασε την έντονη ανησυχία του για την προστασία των ωκεανών για τον κίνδυνο που διατρέχουν απο τον ανθρώπινο παράγοντα. Έτσι την 4η Ιουνίου του 1982, η Ένωση Εφοπλιστών και η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία υπέγραψαν τη διακήρυξη εθελοντικής δέσμευσης ''να σώσουμε τις θάλασσες'' και το σχέδιο δράσης βάσει των οποίων ιδρύθηκε η HELMEPA .
Στόχος της είναι ο ανθρώπινος παράγοντας να δρά με περιβαλλοντική συνείδηση και υψηλό επίπεδο ασφάλειας προσφέροντας έτσι μια ποιοτική ναυτιλία. Με συνεχή προσπάθεια πληροφόρισης, επιμόρφωσης και κινητοποίησης όλων, απο τον πλοιοκτήτη μέχρι τον τελευταίο ναύτη η HELMEPA γίνεται το αρχηγείο αφύπνισης των Ελλήνων ναυτικών.
Είμαι ιδιαίτερα υπερήφανη που είμαι μέλος της και ως ναυαγοσώστρια προσπαθώ να διατηρώ τις παραλίες καθαρές καθώς και να συμβουλεύω τους λουόμενους αναλόγως.
Γνωρίστε την ένωση στο : www.helmepa.gr και για τους μικρούς φίλους η παιδική HELMEPA στο: www.helmepajunior.gr .
Το μόνο που χρειάζεται είναι συνείδηση και ενημέρωση. Καμιά φορά δεν ξέρουμε το μέγεθος του κακού που προκαλούμε και τις επιπτώσεις που θα έχει στο μέλλον μας.
Και όπως έλεγε ο αγαπημένος μου γλάρος : ''Οχι σκουπίδια, οχι πλαστικά σε θάλασσες και ακτές!'' Βοηθήστε να γίνει γνωστή και κατανοητή μια τόσο απλή αλλά σημαντική κίνηση προστασίας.