Τετάρτη 21 Φεβρουαρίου 2018

Η σκοτεινή πλευρά του ανθρώπινου πνεύματος

"Οι μορφωμένοι άνθρωποι είναι εκείνοι
       που δημιουργούν τον κόσμο...
 Οι φωτισμένοι άνθρωποι όμως είναι
      εκείνοι που θα τον αλλάξουν!"


Κάποιοι επαγγελματίες στον χώρο της συγγραφής, μού λένε πως τα γραπτά μου και οι ιστορίες μου δε θα επιβιώσουν στο εμπόριο. "Όμορφη γραφή μα η θεματολογία σου δεν πουλάει". Αν θέλεις να γίνεις γνωστός στο πλήθος, θα πρέπει να ακολουθήσεις τα συναξάρια του επίκερου ανθρωποκεντρικού κατεστημένου. Να παράγεις φόβο και ωμή ασχήμια. Να ενσαρκώνεις με τις λέξεις πάνω στο χαρτί αισχρά αισθήματα και κτηνώδεις συμπεριφορές, για να πουλάς στο σκλαβοπάζαρο κι έτσι να βγαίνει ζεστό κι ολόφρεσκο το χρήμα.
Έχουν δίκιο! Όπου κι αν γύρισα το ταλαιπωρημένο βλέμμα μου, είδα ν' αναπαράγεται η κόλαση σ' όλο το μεγαλείο της, με τόση ευκολία... Βλέπω στο δέκτη μου κάθε τόσο να αναπαρίστανται εγκλήματα και ν' ανθίζουν στο υποσυνείδητο οι απεχθείς αυτές πράξεις από τους σεναριογράφους, με δικαιολογία την ευημερία της τέχνης και της παραγωγικότητας. Ποτίζουνε τα μάτια μου από φθηνιάρικη κι εφήμερη "ποιότητα". Βλέπω παντού το αίμα να κυλάει σαν το ποτάμι για να ξεδιψούν αυτοί που είναι εξαρτημένοι από τη βία.
Γιατί να θέλουμε να ζούμε με τον φόβο και να μην ευχαριστιόμαστε με τη γαλήνη;
Γιατί να μην υμνούμε μόνο την ομορφιά και την ευγενική πλευρά της ανθρώπινης φύσης; Πώς έμαθε ο κόσμος να ενθουσιάζεται τόσο πολύ με την ασχήμια ώστε να καθιερωθεί στην αγορά γραφής και θεάματος η φρίκη και η παραβατικότητα, πλαισιωμένη από ανήθικα σενάρια και να προβάλλεται με τέτοια φυσικότητα μόνο η σκοτεινή πλευρά του ανθρώπου; Είναι ένα ακόμη σημάδι παρακμής αυτό το είδος γούστου;
Δεν μπορώ να ζήσω σε αυτό το σκοτάδι και άλλο τόσο δεν μπορώ να γράψω για τα ζωώδη ένστικτα του ανθρώπου γιατί έτσι θα παραταχθώ κι εγώ στην σκοτεινή πλευρά του ανθρώπινου πνεύματος. Από το πληκτρολόγιό μου θα βγαίνουν μονάχα χρωματιστά κι ολάνθιστα λουλούδια! Η εμπορικότητά σας δεν με απασχολεί. Η ψυχή μου και η αγνή γραφή μου δεν είναι για πούλημα! Θα χρειαστεί να βρείτε άλλο εργαλείο για να συμβάλλει με τη ματαιοδοξία του σε αυτό το υποχθόνιο έγκλημα. Θα γίνω ένας μοναχός τζεντάι και θα μάχομαι με το φωτόσπαθό μου την σκοτεινή πλεύρα του ανθρώπινου πνεύματος μέχρι να καταφέρω να τη φωτίσω.
Καλές πωλήσεις στο σκοτάδι! Τα λουλούδια μου θα καλλιεργιούνται πάντοτε κάτω από το ηλιακό φως για να τα μυρίσετε όταν θα έχετε ξεφύγει από τον φόβο. Όταν θα είστε έτοιμοι ν' αφήσετε τη σκοτεινή πλευρά...
Καλή τύχη!

Master Yoda rules!!!

Θερμή παράκληση : Όσοι αναδημοσιεύετε τις αναρτήσεις μου, παρακαλώ πολύ, να βάζετε το όνομά μου ή την ονομασία του blog, ώστε να μην επαναληφθεί το φαινόμενο που βίωσα πριν από μερικούς μήνες με την οικειοποίηση των κειμένων μου. Ευτυχώς, οι περιπτώσεις αυτές είχαν καλή κατάληξη, καθώς αντιμετωπίστηκαν με ευπρέπεια και κατανόηση. Είναι μεγάλη τιμή και χαρά μου να αναδημοσιεύετε τα κείμενά μου γιατί καταλαβαίνω ότι σας αρέσουν, όμως, κάθε λέξη που γράφω, βγαίνει από την ψυχή μου και ανήκει σε μένα. Δεν εκφραζόμαστε όλοι με τον ίδιο τρόπο κι αυτό είναι που μας κάνει ξεχωριστούς και μοναδικούς. Τα γραπτά μου και ο τρόπος έκφρασής μου αποτελούν την πνευματική μου ταυτότητα, γι’ αυτό το μόνο που ζητώ, είναι να αναφέρετε την πηγή όσων αναδημοσιεύετε, ως φόρο τιμής για την προσφορά μου στη γραφή. Σας ευχαριστώ, εκ των προτέρων, για την εκτίμηση και για τον σεβασμό!