Κυριακή 29 Απριλίου 2018

Συμπεριφορά διασώστη- Αξιοπρέπεια και Αρετή


"Αρκεί μια στιγμή για να γίνεις ήρωας, 
 αλλά χρειάζεται ολόκληρη ζωή για να 
 γίνεις αξιοπρεπής άνθρωπος"
  Μπριουλά Π.

Είναι στη φύση της υπηρεσίας του διασώστη κάποια ευλογημένη στιγμή να γίνει ήρωας, διασώζοντας τα θύματα που κινδυνεύουν, επαναφέροντάς τα στη ζωή με τις τεχνικές διάσωσης και της καρδιοπνευμονικής αναζωογόνησης. 
Έχοντας βιώσει το μεγαλείο της διάσωσης ενός συνανθρώπου του, είναι γεγονός πως ο διασώστης θα υποστεί κάποιες εσωτερικές αλλαγές που άλλοτε καταλήγουν σε σταυροδρόμια εσωτερικής διερεύνησης για τη βελτίωση του χαρακτήρα του κι άλλοτε γίνονται η αφορμή να παρερμηνεύεται η ουσία και το μήνυμα του αγαθού της πράξης από τη ματαιοδοξία του. 
Κάθε άξιος άνθρωπος που θέλει να αποκαλείται διασώστης λόγω της δια βίου εκπαίδευσης και του συνεχούς εμπλουτισμού των γνώσεών του, θα πρέπει εξίσου να φέρει στα σωθικά του την ανάλογη ψυχική δύναμη και την εξαίρετη ποιότητα του χαρακτήρα του που θα πιστοποιείται από την καλοσύνη και την ευγενική συμπεριφορά. Δε νοείται να αγρυπνά για την ασφάλεια των συνανθρώπων του εν ώρα υπηρεσίας, σώζοντας ζωές όταν απαιτηθεί και στην προσωπική του ζωή να φέρεται με τέτοιο τρόπο, ώστε να απαξιώνει την εικόνα και την αξία της επαγγελματικής του υπόστασης. π.χ Δε συνάδει από τη μία να σώνει ανθρώπους και από την άλλη να συμμετέχει σε διαπληκτισμούς και κοινωνικές αναταραχές, προκαλώντας τραυματισμούς. 
Τα χαρακτηριστικά που πρέπει να συντροφεύουν έναν διασώστη είναι το ήθος, η ευγενική συμπεριφορά, η ταπεινότητα όταν συναντά τη δόξα και τις επευφημίες, εξαιτίας μιας διάσωσης, η ευπρέπεια και τα πολύτιμα εφόδια της ευαισθησίας και της λογικής, υποστηρίζοντας έτσι το μοντέλο ενός ανώτερου ανθρώπου που προσεγγίζει την Αρετή. Από μόνη της η ευάρεστη πράξη της διάσωσης αποτελεί το κίνητρο για την αναζήτηση όλων αυτών.
Μπορεί να γίνεις ήρωας μέσα σε μια στιγμή, όμως με τη σωστή καθοδήγηση και αποκωδικοποιώντας τα μηνύματα που ξεπηδούν από τις αξίες του λειτουργήματος του διασώστη, θα γίνεις ένας αξιοζήλευτος και αξιοπρεπής άνθρωπος. 

Δεν είναι μονάχα ένα επάγγελμα, είναι στάση ζωής…

Θερμή παράκληση : Όσοι αναδημοσιεύετε τις αναρτήσεις μου, παρακαλώ πολύ, να βάζετε το όνομά μου ή την ονομασία του blog, ώστε να μην επαναληφθεί το φαινόμενο που βίωσα πριν από μερικούς μήνες με την οικειοποίηση των κειμένων μου. Ευτυχώς, οι περιπτώσεις αυτές είχαν καλή κατάληξη, καθώς αντιμετωπίστηκαν με ευπρέπεια και κατανόηση. Είναι μεγάλη τιμή και χαρά μου να αναδημοσιεύετε τα κείμενά μου γιατί καταλαβαίνω ότι σας αρέσουν, όμως, κάθε λέξη που γράφω, βγαίνει από την ψυχή μου και ανήκει σε μένα. Δεν εκφραζόμαστε όλοι με τον ίδιο τρόπο κι αυτό είναι που μας κάνει ξεχωριστούς και μοναδικούς. Τα γραπτά μου και ο τρόπος έκφρασής μου αποτελούν την πνευματική μου ταυτότητα, γι’ αυτό το μόνο που ζητώ, είναι να αναφέρετε την πηγή όσων αναδημοσιεύετε, ως φόρο τιμής για την προσφορά μου στη γραφή. Σας ευχαριστώ, εκ των προτέρων, για την εκτίμηση και για τον σεβασμό!