Σάββατο 7 Δεκεμβρίου 2019

«Ο αθλητής του συμβάντος» Ο φιλόσοφος Μισέλ Φουκώ και ο ηθικός εμπειρισμός στη ναυαγοσωστική.




Για τους μαθητές μας

  Κάποτε, ο φιλόσοφος Μισέλ Φουκώ, αναρωτήθηκε αν ένας άνθρωπος είναι ικανός να πλησιάσει την αλήθεια μόνο με τη γνώση ή αν μπορεί να φτάσει στην αλήθεια, διαμέσου της σκληρής δουλειάς και της προσωπικής άσκησης. Άραγε το σωκρατικό «Γνώθι Σαυτόν», μπορεί να επέλθει μέσω της ηθικότητας της εμπειρίας; Μπορεί η εμπειρία να είναι το αντικείμενο, που πλαισιωμένο από τους ηθικούς κώδικες συμπεριφοράς και τη συνεχή πρακτική, να οδηγήσει στη βελτίωση του υποκειμένου, δλδ, του ανθρώπου;
  Το «συμβάν» αναφέρεται ως η αφορμή και το στοιχείο που ωθεί τον άνθρωπο στην ηθική επιλογή και στην ηθική συνείδηση, εφόσον κάποιος έχει εξασκηθεί στην αντιμετώπισή του. Στην Αθλητική Ναυαγοσωστική και γενικότερα στους φορείς που ασχολούνται ευρύτερα με την αντιμετώπιση συμβάντων, όπου απαιτούνται διασωστικοί χειρισμοί, χρειάζεται η εξάσκηση των γνώσεων μέσω του εμπειρισμού, ώστε να ασκηθεί ο ναυαγοσώστης-διασώστης στη διαχείριση περιστατικών που θα αποφέρουν το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.
  Η Αθλητική Ναυαγοσωστική, προσφέρει τη δυνατότητα άσκησης ενός υποκειμένου στον εμπειρισμό, χάρη στην ρεαλιστικότητα των αγωνισμάτων, προτού κληθεί ο ναυαγοσώστης να επέμβει στο αληθινό συμβάν πνιγμού. Ένας προσομοιωτής των πραγματικών περιστατικών.
  Ο αθλητής ναυαγοσώστης γίνεται ο αθλητής του συμβάντος και γνωρίζει τον εαυτό του και τις δυνατότητές του, πριν την επαφή με το θύμα πνιγμού. Αν ζούσε ο συμπαθής φιλόσοφος, Μισέλ Φουκώ, σίγουρα θα χαρακτήριζε την Αθλητική Ναυαγοσωστική, ένα καλό παράδειγμα των ευγενών λογισμών του περί ηθικού εμπειρισμού.
  Σκέψου, λοιπόν, πως δεν είσαι μόνο ένας αθλούμενος ναυαγοσώστης, αλλά ένας αθλητής του συμβάντος!
  Συνέχισε να κολυμπάς και ν’ αγωνίζεσαι!

Θερμή παράκληση : Όσοι αναδημοσιεύετε τις αναρτήσεις μου, παρακαλώ πολύ, να βάζετε το όνομά μου ή την ονομασία του blog, ώστε να μην επαναληφθεί το φαινόμενο που βίωσα πριν από μερικούς μήνες με την οικειοποίηση των κειμένων μου. Ευτυχώς, οι περιπτώσεις αυτές είχαν καλή κατάληξη, καθώς αντιμετωπίστηκαν με ευπρέπεια και κατανόηση. Είναι μεγάλη τιμή και χαρά μου να αναδημοσιεύετε τα κείμενά μου γιατί καταλαβαίνω ότι σας αρέσουν, όμως, κάθε λέξη που γράφω, βγαίνει από την ψυχή μου και ανήκει σε μένα. Δεν εκφραζόμαστε όλοι με τον ίδιο τρόπο κι αυτό είναι που μας κάνει ξεχωριστούς και μοναδικούς. Τα γραπτά μου και ο τρόπος έκφρασής μου αποτελούν την πνευματική μου ταυτότητα, γι’ αυτό το μόνο που ζητώ, είναι να αναφέρετε την πηγή όσων αναδημοσιεύετε, ως φόρο τιμής για την προσφορά μου στη γραφή. Σας ευχαριστώ, εκ των προτέρων, για την εκτίμηση και για τον σεβασμό!