Τετάρτη 27 Δεκεμβρίου 2017

Η καθολική έννοια του αγαθού της διάσωσης


"Η μεγαλοπρέπεια του κόσμου θα
  βρίσκεται πάντοτε σε συμφωνία
  με το μέγεθος της ψυχής εκείνου 
  που τον αγναντεύει"
  Χάινριχ Χάινε
  Γερμανός ποιητής

Δεν μπορείς να σώσεις ολάκερο τον κόσμο υπό τους όρους των πραγματικών του διαστάσεων. Είναι πολύ βαρύς και τα μεγέθη του πολύ μεγάλα για δυο μοναχικούς ώμους. Θα ήταν όνειρο πλανεμένο και ένα γελοίο παραμύθι να στοχάζεσαι μια ουτοπία.
Η σωτηρία είναι μια έννοια διφορούμενη καθώς η ανθρώπινη υπόσταση διχοτομείται εν τη γενέσει της, στη δυαδικότητα του σώματος και της ψυχής, με δομημένο στα θεμέλια αυτών των δυο τον βιολογικό κώδικα της αγάπης. Η πνευματική σωτηρία είναι ισοβαρής και ισομεγέθης όταν την καθίζεις στο ζύγι αντικριστά από τη διάσωση της ζωής ενός θύματος. Μπορείς να σώσεις έναν άνθρωπο ανατάσσοντας τον καρδιακό ρυθμό του ή σταματώντας την αιμορραγία του, μα μπορείς επίσης να μεταγγίσεις λίγη από τη φωτεινότητα της ψυχής σου, διασώζοντας την παραστρατημένη του ύπαρξη όταν το έχει ανάγκη. Είναι ένα είδος επουράνιας ευλογίας όταν στρατεύεται το χρέος του δυνατού για το καλό του αδύναμου. Το άγγιγμα της προσφοράς που αναπαριστά τη θεϊκή παρέμβαση στα μάτια του διασωθέντος, μπορεί να τον οδηγήσει με ασφάλεια σοφότερο, έχοντας το σημάδι της ευγνωμοσύνης σε ένα νέο ξεκίνημα, σε έναν καλύτερο εαυτό...
Διασώστης δεν είσαι μόνο όταν τα χέρια σου απλώνονται και προστατεύουν ένα ζωντανό ξεγελώντας σε μία στιγμή την κολασμένη επιθυμία του θανάτου, μα κι όταν θα βρεθείς μπροστά σε έναν "νεκρό" και τον καθοδηγήσεις από την πνευματική ανυπαρξία στα σταυροδρόμια της ορθής σκέψης.
Έτσι σώνονται οι ζωές κι έτσι λυτρώνονται οι ψυχές τους. Με αυτόν τον τρόπο θ' αντέξεις κι εσύ να προχωράς ανάμεσα στα θύματα, υπενθυμίζοντάς τους, κάθε τόσο, τις αξίες της ζωής που λησμονούνται και δύουν με φόντο το ανθρώπινο στερέωμα..
Σώσε όσους μπορείς αγναντεύοντας τον κόσμο από ψηλά για το χατήρι τους. 
Καλή Χρονιά! Ευλογημένο έργο σε όσους διαλογίζονται με το αγαθό της διάσωσης.

Θερμή παράκληση : Όσοι αναδημοσιεύετε τις αναρτήσεις μου, παρακαλώ πολύ, να βάζετε το όνομά μου ή την ονομασία του blog, ώστε να μην επαναληφθεί το φαινόμενο που βίωσα πριν από μερικούς μήνες με την οικειοποίηση των κειμένων μου. Ευτυχώς, οι περιπτώσεις αυτές είχαν καλή κατάληξη, καθώς αντιμετωπίστηκαν με ευπρέπεια και κατανόηση. Είναι μεγάλη τιμή και χαρά μου να αναδημοσιεύετε τα κείμενά μου γιατί καταλαβαίνω ότι σας αρέσουν, όμως, κάθε λέξη που γράφω, βγαίνει από την ψυχή μου και ανήκει σε μένα. Δεν εκφραζόμαστε όλοι με τον ίδιο τρόπο κι αυτό είναι που μας κάνει ξεχωριστούς και μοναδικούς. Τα γραπτά μου και ο τρόπος έκφρασής μου αποτελούν την πνευματική μου ταυτότητα, γι’ αυτό το μόνο που ζητώ, είναι να αναφέρετε την πηγή όσων αναδημοσιεύετε, ως φόρο τιμής για την προσφορά μου στη γραφή. Σας ευχαριστώ, εκ των προτέρων, για την εκτίμηση και για τον σεβασμό!